CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

make you feel my love

belog busuk!

Daisypath Anniversary tickers

love u all~~~

Wednesday, August 28

Tanggungjawab di dunia



Dunia masih belum berakhir ?? yess for sure it is. Dah bahagiakan ibu dan bapa anda? Belum lagi. Tiap tiap bulan hantar duit kat keluarga di kampung? Sentiasa.. Ingat tanggungjawab bayar hutang PTPTN setiap bulan? well, saya potong melalui gaji.. Sentiasa jaga diri berada jauh di tempat orang? Selalu,, 

Sejujurnya, masih banyak tanggungjawab yang perlu dilaksanakan oleh saya, kepada keluarga, kepada adik beradik, kepada negara dan seterusnya kepada bangsa dan agama. Saya anak sulung, banyak sangat tanggungjawab saya, tapi saya bersyukur, di saat saya jatuh tersungkur, disaat saya perlukan tempat berpaut,    
Muhammad Abdul Aizak menghulurkan bantuan dari segi kewangan dan semangat. Bukan saya nak cakap orang lain xde tolong, tp dah memang die boyfriend saya, semestinya lah dia tolong saya. Saya banyak sangat terhutang budi dengan keluarga, dengan dia malah keluarga beliau. 

Saya tak mampu nak lupakan segala pengorbanan beliau terhadap saya, bila selalu bergaduh, kesalahan dan kebaikan bergabung menjadi satu,, dan semestinya kebaikan dan budi yang menang.. Saya tidak betah untuk melupakan segala apa yang terjadi, tapi jika benar jodoh kita masih kuat, saya sentiasa sudi untuk awak..

Yeahh, almost 7 years, 2 minggu lagi tarikh tu muncul lagi,, saya tetap berdoa supaya ada keajaiban yang berlaku, biarpun tidak menggembirakan hati saya, tp saya harap menggembirakan hati orang lain.. apa yang penting sekarang, saya nak bahagiakan orang yang saya sayang, bukan tiap masa nak menangisi setiap kesalahan dan kesilapan masa lalu.. 

Tanggungjawab ini masih perlu dilaksanakan, so awak, marilah kita menggembirakan hidup keluarga kita selagi hayat masih ada .. Alhamdulillah, man jadda wa jadda ..

p/s : Hutang wajib dibayar, jangan lupa.. kekekke ^^

No comments: