CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

make you feel my love

belog busuk!

Daisypath Anniversary tickers

love u all~~~

Tuesday, August 27

Manusia

Salam dan hai semua..

Lama dah xspend masa tulis blog, terlalu banyak benda yang terjadi dan putaran hidup ini makin laju..Well,ini lah hidup. Bukan hidup nama nya kalau tiada dugaan dan cabaran. Kita akan merasa kita makin dewasa bila senantiasa dilimpahi dengan masalah hidup, dan bukan manusia lah kalau xde masalah kan??

Dalam konteks kehidupan ini, saya tertanya tanya, adakah kita manusia yang sentiasa belajar dari kesilapan? atau adakah kita nie ambil iktibar dari kesalahan yang kita lakukan? Dan saya tertanya tanya apakah penyebab utama yang berlaku nya kejadian sedemikian ? Tapi manusia bukan nya sempurna,kita melakukan kesalahan yang sama berulang kali dan sampai satu tahap kita dah xrasa bersalah bila asyik melakukan kesalahan itu, yang penting, kita puas, betul x ??

Tapi tidak mengapa, sampai bila benda tu akan berlarutan kan? kita bukan budak budak yang sentiasa memikirkan perkara yang seronok, banyak tanggungjawab yang perlu dilaksana kan.. Macam saya sendiri, saya banyak kali melakukan kesilapan yang sama sampai saya rasa diri saya nie looser.. sebab apa? keep rely on the same thing. Berapa kali lagi harus saya bagi peluang? adakah diri saya nie tak terbaik untuk awak dan sebab itu lah awak keep doing the same thing?

Saya kerap kali berfikir, this is maybe our ending? or this is maybe our starting? Tuhan cukup adil, mungkin sekarang saya rasa dan kena benda nie semua, tp mana tahu nanti giliran awak bukan ?? Sudah sudah lah, kita nie hidup hanya sekejap, kenapa kita perlu melakukan benda yang sia sia? why dont kita buat benda yang totally happy dan bagi kegembiraan untuk org lain ??

Well, saya cakap banyak mana pun,, tapi kalau diri sendiri tidak berubah,tiada guna kan..Tapi tidak mengapa, saya senantiasa berdoa supaya awk berubah dan menjadi serius dalam hidup.. Ada banyak perempuan dalam hubungan awak tidak menjadikan awk seorang lelaki, tetapi menunjukkan awak seorang budak budak,,

And for this,i dont deserve you.. Maybe sesuai dengan orang yang sama jiwa macam awak, and for sure, saya nak cari bakal suami, bukan teman lelaki yang flirt and mingle around dengan perempuan lain.. Kalau jiwa awak masih begitu, teruskan, mungkin perempuan lain boleh terima cara awak ..


No comments: